§"דיון מתמשך" – תהליך ארוך של שיחה בין המשתתפים שאינו מוגבל בזמן ובמקום, כאשר עיתוי השימוש, משך השימוש וטיב השימוש בקבוצת-הדיון מותנים בדרך כלל ברצונו של המשתמש או המשתמשים.
מהווה סביבת-למידה מתוחמת, בעלת גבולות ברורים. קבוצת-דיון יכולה כמובן גם להוות חלק מסביבת-למידה מורכבת יותר (פלטפורמה) הכוללת כלים פתוחים נוספים (אתר בית-ספרי "צומח", מערכת למידה מרחוק וכדומה).
מאפשרת למורה ליצור בקלות משאבי למידה שהגישה אליהם תהיה מיידית ופשוטה.
מאפשרת תגובות מהירות של מורה לתלמיד (ולהיפך). למעשה היא מאפשרת למורה ליצור מצבי לימוד יחידניים בתוך סביבה לימודית שיתופית.
יוצרת תחושה של שוויון בין התלמיד למורה, דבר העשוי לעודד אחריות התלמיד ללמידה שלו.
מאפשרת לכל משתתף "להשמיע את קולו האישי" ותוך כדי כך להיות חלק מן "הקול הקבוצתי"
מעודדת פתרון משותף של בעיות, כאשר כל משתתף "תורם" חלק מן הפתרון.
• מאפייני סביבת פורום לימודי
מאפשרת למשתתפים להרהר (לערוך רפלקציה) על הדעות של עצמם, על הדעות של אחרים ועל האינטראקציה בין המשתתפים.
הדיון השמור הופך להיות "נכס רוחני" של הקבוצה, גם לאחר שאיננה קיימת עוד ומאפשר למידה עתידית (גם לקבוצות אחרות).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה