השונות התרבותית נקבעת על ידי הסביבה. את השונות הבין אישיתהתלויה בגנים אי אפשר לשנות, את השונות התרבותית והחברתית אפשר לשנות.
גבר לא יהפוך לאשה, לא נשנה את הגובה. ההבדלים באישיות החינוך. נעשו מאמצים להגדיל את הIQ . הבעיה המרכזית של מערכת החינוך בעולם היא התפיסה המכניסטית המתעלמת מזה. אפשר לייצר ברגים זהים במפעל אך אי אפשר לייצר לומדים זהים בביה"ס.
השונות גורמת לעושר תרבותי בעולם. המאה ה-19 עיצב את מערכת החינוך כפס ייצור המוני.לכן המסכנה היא שהשונות הבין אישית היא מעשה הטבע ואין סיכוי לביה"ס לשונות אותה.
יש לקחת בחשבון את השונות בין התלמידים שהיא דבר מרכזי ושיש השפעה לסביבה שמגיעה עד ל30 % הילד לא בא לוח חלק לביה"ס 70% זה המשפחה ותורשה. לכן מורה יכול להשפיע על דרך ההתנהגות יותר מאשר הורים.
יש שונות שנובעת מן הטבע, ואין אפשרות להתערב ולשנות את הטבע ולהביא לכך שכולם יהיו דומים. התלמידים יכולים להיות דומים אך לא שווים. אין בחינוך לגיטמציה לשונות .יש לדבר על דמיון ולא על שוויון,נשאלת השאלה האם אנו כמערכת חינוך רוצה תלמידים שווים שלכולם אותן יכולות, הרי השונות האנושית היא שמביאה עושר לתרבות.
גבר לא יהפוך לאשה, לא נשנה את הגובה. ההבדלים באישיות החינוך. נעשו מאמצים להגדיל את הIQ . הבעיה המרכזית של מערכת החינוך בעולם היא התפיסה המכניסטית המתעלמת מזה. אפשר לייצר ברגים זהים במפעל אך אי אפשר לייצר לומדים זהים בביה"ס.
השונות גורמת לעושר תרבותי בעולם. המאה ה-19 עיצב את מערכת החינוך כפס ייצור המוני.לכן המסכנה היא שהשונות הבין אישית היא מעשה הטבע ואין סיכוי לביה"ס לשונות אותה.
יש לקחת בחשבון את השונות בין התלמידים שהיא דבר מרכזי ושיש השפעה לסביבה שמגיעה עד ל30 % הילד לא בא לוח חלק לביה"ס 70% זה המשפחה ותורשה. לכן מורה יכול להשפיע על דרך ההתנהגות יותר מאשר הורים.
יש שונות שנובעת מן הטבע, ואין אפשרות להתערב ולשנות את הטבע ולהביא לכך שכולם יהיו דומים. התלמידים יכולים להיות דומים אך לא שווים. אין בחינוך לגיטמציה לשונות .יש לדבר על דמיון ולא על שוויון,נשאלת השאלה האם אנו כמערכת חינוך רוצה תלמידים שווים שלכולם אותן יכולות, הרי השונות האנושית היא שמביאה עושר לתרבות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה