יום שבת, 14 בינואר 2012

בית ספר בניהול עצמי לפי צ'אנג


לפי הסיכום שיצא לי אחרי שהתבקשנו זאת בקורס סוגיות החינוך הגעתי לתמצית זו שבמאה 21- קצב שינויים מהיר. מגמה בינ"ל: ניהול עצמי –למידה מתמשכת ופיתוח תלמידים וצוות, הגדלת מידת התמיכה של הורים וקהילה, שיפור הטכנו' בחינוך ובניהול תענה על הצרכים והאתגרים בסביבה החינוכית. בי"ס מתמודד עם אתגרים מפנים ומבחוץ. עולה השאלה של רלוונטיות השיטות והיעדים. פרדיגמה חדשה: גלובליזציה: כפר גלובלי, טרדות משותפות ושיתופיות, האדם רב גוני, למידה לאורך כל החיים, חברה מרובת אינטליגנציות. לשנות מפרדיגמה מסורתית לפרדיגמה משולשת. תהליך משולש:

1)גלובליזציה: העברה בין מדינות וחברות, רשת גלובאלית , בריתות, תחרויות. רלוונטיות גלוב': לימודים באינטרנט, ביקורים וחילופים בינ"ל. הזדמנויות ומקורות למידה רבים. סטנדרטים עולמיים, הזדמנויות לא מוגבלות, מורה מרושת. 2)לוקליזציה: העברה, סיגול ופיתוח מהקשרים מקומיים ואליהם. לדאוג למרב הרלוונטיות המקומית, לתמיכת הקהילה וליזמה. שיתוף ומעורבות הורים וקהילה, השקפה מקומית ובינלאומית. 3)התאמה אישית: לענות על צרכי הפרט ותכונותיו. התלמיד במרכז. לסייע לתהליך הלמידה. תוכניות אישיות. הזדמנויות למידה לא מוגבלות. תלמיד יכול ללמוד ממורה, מומחה, עמית ומחומרי למידה בינ"ל. המורה מקדם, מתאים סגנון הוראה, מעורר סקרנות, תומך, מרובה אינטליגנציות. בי"ס כמקום מקדם, מרובה אינטליגנציות, סגנון הוראה מותאם אישית, מקום לסקרנות, שיתוף, ארגון למידה.  פרדיגמת למידה מסורתית: *למידה משוחזרת: תלמיד בעקבות מורה, סופג ידע, תכניות סטנד'. המורה במרכז, כישוריו חלקיים, סגנון הוראה סטנד', מעביר ידע. בי"ס מרכזי כמקור ידע וסמכות, סגנון הוראה סטנד', המטרה להשיג סטנד'. *למידה בעלת זיקה למקום: הלמידה מבוססת על המורה מקור הידע. למידה בתוך ביה"ס וקשורה אליו, מנותקת מהקהילה. הזדמנויות מוגבלות, בי"ס מבודד, הוראה נפרדת ותחומה. מטרות החזון החדש: לספק סביבת לימודים לפיתוח תלמידים כאנשים מרובי אינטליגנציה שיתרמו תרומה יצירתית ליצירתם של חברה וכפר גלובלי ובהם התפתחויות רבות. החזון תומך בשינוי הפרדיגמה למשולשת. בסיוע טכנו' מידע וקשרים מרובים הלמידה, ההוראה והחוויה ה בתי"ס למותאמים לעולם, למקום ולאדם. שם למטרה לשפר את התהליך הפנימי כדי להשיג את יעדי ביה"ס וגם להבטיח את הרלוונטיות לעתיד של שיטות ההוראה ושל הפרדיגמה החדשה וליצור יעדים חדשים לבתי"ס ולתלמידים. 4 שאלות שצריך לשאול כדי למדוד יישום הצלחת בי"ס בניהול עצמי: א) עד כמה הלמידה, ההוראה והלימוד משולשים? ב) עד כמה מצליח ביה"ס להגדיל את הזדמנויות הלמידה בסביבה של טכנו' המידע? ג) כמה תומך בלמידה עצמאית שתמשך לאורך כל החיים? ד) עד כמה מתפתחות האינטליגנציות המרובות והלמידה העצמית?  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה